Barkó Judit
Barkó Judit
Magyar English


Hogyan lettem kommunikációs mentor?


Tíz év tanári gyakorlat, húsz év televíziós riporteri, műsorvezetői tapasztalat és több mint tizenöt év önismereti kurzus vezetése inspirálja a személyre szabott Kommunikációs Tréninget.

Tanárként, vizsgáztatóként gyakran éreztem, hogy bár egy tanítvány birtokában van a tudásnak, a számonkérés okozta stressz hatására mégsem tud megszólalni. Megjelenhetnek kellemetlen testi tünetek: kéztördelés, akaratlan mozgások, izzadás, szívdobogás, akadozó beszéd, vagy akár a logikus gondolkodás pillanatnyi leállása.

Számtalanszor láttam riporterként, műsorvezetőként, hogy egy-egy vendég képtelen kezelni a nyilvános fellépést, szereplést. Persze, csak nehezítő körülmény, ha olyasmiről kérdezik, ami számára, vagy a közvélemény felé nehezen vállalható adatokat, tényeket, eseményeket tartalmaz.

Kidolgoztam tehát egy speciális, személyre szabott Kommunikációs Tréninget, az ANTiIZGULINT-t, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy sikerrel. Szükségességét mi sem bizonyítja jobban, mint egy megrendítő eredménnyel zárult nemzetközi felmérés, mely szerint az ember félelmei között az elsők között szerepel a többnyire lámpalázzal járó nyilvános szereplés.

 

A Tréning célja

Ismeri az érzést, amikor földbe döngölik egy kérdéssel, gesztussal, véleménnyel, mondattal?

Amikor úgy érzi, kicsúszott a kezéből egy beszélgetés fonala, s már nem tudja irányítani?

Megtapasztalta már a lámpaláz áldatlan hatását egy-egy nyilvános szereplésre?

 

A legjobb szándékú prezentáció, állásinterjú, vizsga, riport, tájékoztató, beszélgetés is tartalmaz olyan pillanatokat, amikor az ember úgy érzi, nem talál kapaszkodót, kiutat a helyzetből. Az ok egyszerű: hiányzik a kommunikációban való jártasság, az emberismeret, az önismeret, néhány univerzális szabály megtanulása, és persze a gyakorlat.

Az ANTiIZGULIN célja, hogy olyan technikákat mutasson be, és segítsen elsajátítani, melyek alkalmazásával a résztvevő nyilvános szereplése során végleg megszabadul a lámpaláz tüneteitől és nyugodtnak, és magabiztosnak érzi magát.

  


A lámpaláz leküzdése 

  • Felkészülés, gyakorlás
  • Megfelelő táplálkozás (egyénenként változó)
  • Személyre szabott légző gyakorlat
  • Személyre szabott fizikai terhelés
  • Testtartás, mozgás, mimika
  • Hanghordozás
  • Jelenlét gyakorlat
  • Imaginációs gyakorlat

 

 

vallomás...

Tudom, hogy milyen a lámpaláz. Megtapasztaltam kislányként, amikor verset mondtam ünnepélyeken, vagy a színpadon balett vizsgán, és az első televíziós szerepléseim során. Emlékszem rá, ahogyan a torkomban dobogott a szívem, és képtelen voltam mosolyogni, a hangom pedig szinte didergett. Azok közé tartoztam, akiknél a téttel járó pillanatra elmúltak a tünetek. Van, aki napokkal az esemény előtt már izgul, van, aki csak közvetlenül előtte, és előfordul, hogy épp a legfontosabb pillanatokat teszi tönkre a támadó lámpaláz.